HTML

Oldal létrejöttének indoka

2010.08.24. 16:32 Luther

Nos, régóta motoszkál a fejemben az a gondolat, hogy hiába is jó játékkészítő a Blizzard, a pénzéhségük olyan méreteket ölt, hogy az már vérforraló. Miről beszélek? Egy éve egy játék 50 dolcsiba került, most 60 dolcsiba.. Nem, ez még nem lenne olyan vészes különbség, viszont az, hogy a Starcraft 2-t már 3 darabban adják ki ennyi pénzért már tényleg bosszantónak tűnik. Mostani árfolyamon számolva 60USD az 13,856 Ft-nak felel meg. És mivel 3x kell kifizetni máris felugrik az összeg egy játékért 41.568Ft-ra.

Eredetileg egy havidíjas játékot kívánt piacra dobni a Blizzard a Stacraft 2 esetében is amit nagy felháborodás kísért a rajongók részéről. Tehát visszakoztak a Blizzardos srácok.

Cserébe (?) kitalálták, hogy olyan sok munkájuk fekszik a játékban hogy vagy kiadják most a játékot úgy, hogy csak az egy harmadát tálalják a közönségnek és később jön majd a játék 2. illetve 3. része. Vagy várni kell sokat még a játék megjelenésére.

Ide tartozik egy kis komment, hogy a játék első része 1998-ban jelent meg írd és mondd 12 évvel ezelőtt. Milyen indokkal lehet egy játékot húzni vonni 12 éven keresztül? Nem tudom. De még fejlesztik, hiszen most 2010.júliusában csak az első részét adják jó pénzért.

No mindegy gondolná az ember, hiszen ezért egy jó játékot kapunk.

Ez teljes mértékben így van, hiszen egy nagyon jó játék a Starcraft 1 és a BETA sikeres fogadtatása után mondhatni már most borítékolható, hogy 2010 legjobb játéka díjat az SC2 viszi el.

De még azért ne szaladjunk el a pénzéhségtől messzire. Tételezzük fel, hogy egy családban 2 játszani akaró gyerek/vagy épp felnőtt grin.gif / van. Mindkettő vegye meg majd a játékot, ha együtt akarnak harcolni. Ami egy háztartáson belül 2x 60 dolcsi, illetve ha megjönnek a folytatások akkor elképzelhető, hogy azok is cirka 60 dolcsiért látnak napvilágot és máris 2 fővel számolva a 3+3 játék 720 dolcsinál tartunk amit ki kell, hogy adjanak ezért a remek játékért.

Elérték, hogy ne legyen havidíj, de a játékosok az orruknál fogva vannak vezetve, hogy ígyis úgyis kipengetik majd azt a pénzt amit havidíjban pengetnek be  Blizzard bácsi kasszájába. Szép új jövő?

Mondok mást. Egy vitathatatlan tény talán, hogy a legjobb közös játék számítógépes berkekben a LAN party. Hálózatba kötött gépek amin gyors elérésben együtt játszhatnak a barátok. Nincs központi szerver ami lassítaná a játékot esetenként, vagy ha nem is lassítja, egy közbenső állomás amihez internet elérés szükséges és nem mindenütt van olyan netkapcsolat, hogy 3-4 játékos is együtt tudjon játszani.

Szóval kivették a LAN lehetőséget, fizessen a paraszt ha játszani akar még az internetért is. Hogy a mai világban már alap dolog az internet elérés? Lehet. Ezen nem vitázunk, de az, hogy többen is tudjunk játszani egy internet kapcsolaton keresztül lan-ban na olyan aztán nem lesz mindenkinek sad.gif

Még mindíg a pénzéhségnél maradva, egy kis statisztikai elemzés. Imádják a negyedéves eladási mutatókat nézni a Blizzard fejesek is amikkel aztán lehet büszkélkedni. De nem gondolnak sokan bele, hogy esetenként mi miatt is van az, hogy egy régi játékot is el tudnak adni több tízezer vagy akár százezer példányban világszerte.

Ha olvasgatjuk a Blizzard játékainak ACCBAN híreit látható, hogy a nagy cég kiszórja a csalókat a játékból amivel elvileg jó dolgot csinál, hiszen csalók ne legyenek a játékban. De azért nézzük már meg, hogy a csalók 99.99% mliyen csalást is használ.

Olyan csalást ami olyan opciót csempészik a játékba amit a Blizzard programozóinak kellett volna és ezt a feature-t (mert inkább egy funkció hiányosságáról van szó és nem csalásról) beépíteni a játékba, de nem. Nehezítsük a játékosok dolgát. Aki meg leleményes kíván lenni azt kidobják a játékból azért mert módosítani mert a játék kinézetén.

Konkrétan a maphack alkalmazásra gondolok diabloban. Ez nem egy olyan kiegészítés amivel igazi előnyre lehetne szert tenni. Aki akarná használná, aki meg nem az nem. Nem egy bot, hogy kiszedje a játékból a legjobb tárgyakat ezzel felborítva a piaci egyensúlyt. Vannak olyanok is, azokat szerintem is tiltsák ki. Viszont aki egy feature-t pótol azt ne büntessék meg. Hogy mi köze az egészhez a pénzhez?

Nagyon sok játékos megveszi a tiltás után mégegyszer a játékot, hogy tudjon játszani megint amivel a kedves Blizzardnak a negyedéves mutatóit lendíti előre. Merthogy, nincs a világon már negyed év alatt 100.000 új játékos aki a diablo 2-t megvenné. Csak a kidobott játékosok jönnek megint a diabló függőségük miatt.

Ezek nyomán gondoltam úgy többed magammal, hogy elég lesz már a pénzéhségből és igenis ingyen fogunk játszani és nem vagyunk hajlandóak 3x 60 dollárt kifizetni EGY játékért sem.

LAN opciót meg építsék be a játékba, mert a legjobb játékélmény mindíg is a LAN party marad.

Ez utóbbi ösztönöz engem/minket arra, hogy bizonyos emulátorokat, loadereket és egyéb hasznos holmikkal gazdagítsuk azt a közönséget akik nem tehetik meg, hogy súlyos pénzeket kiadjanak a játékra.

Persze, tudjuk mi is, hogy több funkció lesz majd elérhető a fizetős verzióban, de ha sikerült nekünk is mindent összehoznunk akkor nagyobb underground közössége lesz a játéknak mint a fizetős vonalon.

Ezek a gondolatok bár csak az én fejemben fogalmazódtak meg, de látva a neten a bandák létrejöttét úgy vélem nagyon sokan vannak akik csatlakozni fognak ehhez a gondolathoz.

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://t-n-t.blog.hu/api/trackback/id/tr192244171

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása